torsdag 6. september 2012

Så var jeg igang med blogging....

Ja så sitter jeg her da, i et klasserom på universitet i Nordland og prøver å følge med så godt jeg kan, mens Thomas lærer viser og forteller hvordan en blogg kan se ut. Vi studenter som har valgt Norsk 2 med IKT skal i år lære å blogge, og vi skal dele våre tanker og opplevelser gjennom studieåret med hverandre. Dette for å bli flinkere med data og det å lage sammensatte tekster. Det kan bli interessant og lærerikt, i hvert fall for meg, for jeg har aldri blogget før!
Det å kunne bruke data i arbeid med sammensatte tekster gir mange muligheter og man får utfordre sine kreative sider, noe som jeg tenker kan motivere mange elever i skolen og gjøre læringen mer interessant.

Man blir aldri for gammel til å lære noe nytt og jeg gleder meg over alt det nye jeg får til :)



Utsiktbilde tatt fra Saltstraumbrua. Nydelig nordlandsnatur!



Bodin kirke. Var her på omvisning høsten 2010. En praktfull kirke med en nydelig altertavle. Et besøk anbefales!













4 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har. Optimistisk og godt om ditt nye liv som blogger. Flott at du bruker bilder. Vurder om du kan velge "Stor" og midtstille dem. Gjorde du dette midt på natta? Hvis ikke kan du under utforming, innstillinger, språk og formatering velge (GMT+01:00) Oslo.

    SvarSlett
  2. Takk takk, nei jeg la ut bildene mens jeg var på skolen, dagen etter..så da får jeg se på innstillingene :) Jeg valgte først stort format på bildene men da la de seg ut over det hvite feltet...øvelse gjør mester tenker jeg, så prøver jeg videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser at du har justert tidssone. Du hadde til og med testet ut bildestørrelse. Det betyr at du virkelig begynner å få draget på utforming. Jeg har endret verdiene på bredder i min blogg (Utforming, mal, tilpass, juster bredden, 1020 piksler på hele bloggen, 260 på høyre sidefelt). Da blir det plass til Ekstra store bilder.

      Slett
    2. Takk for tipset, skal prøve om jeg får til å justere bredden på bloggen min :)

      Slett